مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک (آنلاین-تلفنی-حضوری)

مشاوره حقوقی خرید ملک، یکی از انواع مشاوره حقوقی بوده که در زمینه معاملات خرید و فروش ملک، قابل ارائه است. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر قیمت ملک افزایش سرسام‌آوری داشته و همچنین نظر به کلاهبرداری‌های صورت گرفته، استفاده از مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک از اهمیت زیادی برخوردار است.

لذا، در این مقاله انواع مشاوره حقوقی برای خرید ملک را بررسی کرده و اهمیت و هزینه این نوع مشاوره را توضیح خواهیم داد.

مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک

انواع مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک

پیش از آنکه به بررسی انواع مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک بپردازیم، لازم است تا با مفهوم مشاوره حقوقی خرید ملک و حوزه اختیارات و وظایف مربوط به آن را توضیح دهیم. همچنین، به این سوال نیز باید پاسخ داد که چه‌کسی می‌تواند به ارائه مشاوره حقوقی برای خرید ملک بپردازد.
منظور از مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک، صرفاً ارائه مشاوره حقوقی برای خرید ملک و راهنمایی فرد متقاضی نیست. یک مشاوره حقوقی خرید ملک به‌صورت کامل و جامع، علاوه بر راهنمایی متقاضی برای خرید و فروش ملک، شامل بررسی تمامی اسناد و مدارک متقاضی به‌صورت دقیق است.

علاوه بر این، در مشاوره حقوقی برای خرید ملک، لازم است تا مشاور حقوقی در زمان انعقاد قرارداد خرید و فروش ملک، حاضر بوده و بر جزئیات قرارداد، نظارت کامل داشته باشد.

به‌علاوه، در جریان مشاوره حقوقی خرید ملک، لازم است تا مشاور انواع استعلامات ثبتی، جهت اطمینان از اثبات مالکیت ملک و صحت گفته‌های طرف مقابل را به‌ عمل آورد. علت این مسئله، جلوگیری از انجام کلاهبردای در زمینه خرید و فروش ملک بوده که در حال حاضر نوع رایجی از انواع کلاهبرداری‌هاست.

اما چه کسی می‌ تواند به ارائه مشاوره حقوقی خرید ملک بپردازد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، یک مشاور حقوقی خرید و فروش ملک، باید بر قوانین این‌گونه معاملات اشراف کامل داشته و با داشتن دانش و تجربه حقوقی کافی، متقاضی مشاوره را در مسیر دشوار انعقاد قرارداد خرید و فروش ملک یاری نماید. بنابراین، بهترین فرد برای مشاوره حقوقی برای خرید ملک، یک وکیل پایه یک دادگستری مانند آقای مرتضی حلیمی به عنوان وکیل خرید و فروش ملک است؛ چراکه چنین شخصی، با داشتن دانش و تجربه حقوقی کافی، می‌تواند افراد متقاضی را در زمینه معاملات خرید و فروش ملک، به بهترین نحو راهنمایی نماید.

در ادامه، به توضیح انواع مشاوره حقوقی خرید ملک خواهیم پرداخت.

برای دریافت مشاوره حقوقی خرید ملک از وکیل پایه یک دادگستری فرم زیر را پر کنید.

0
ما قادر به پردازش پرداخت شما نیستیم. لطفا مجددا تلاش کنید.
از درخواست شما ممنونیم!
شماره تایید شما :
افزودن به تقویم iCAL

انواع مشاوره حقوقی خرید ملک

دریافت مشاوره حقوقی خرید ملک

چرا هنگام خرید و فروش ملک باید مشاوره حقوقی گرفت؟  

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت، اهمیت دریافت چنین مشاوره‌هایی به دلایل متعددی است. از جمله اینکه با افزایش سرسام‌آور قیمت املاک هرگونه اشتباه در زمینه قرارداد خرید و فروش ملک می‌تواند به ایجاد خسارت‌های سنگین برای اشخاص منتهی شود.

برخلاف تصور عامه مردم که قرارداد خرید و فروش ملک را صرفاً محدود به پیدا کردن ملک، امضای قرارداد و پرداخت وجه می‌دانند، نکته مهم و اصلی مسئله تنظیم مفاد قرارداد و توجه به جزئیات آن است که چنین کاری توسط یک وکیل ملکی باتجربه امکان‌پذیر است. در ادامه، دلایل لزوم دریافت مشاوره حقوقی خرید ملک را بررسی خواهیم کرد.

اطمینان از قانونی بودن معامله خرید و فروش ملک

دریافت مشاوره حقوقی خرید ملک، این امکان را به افراد متقاضی داده تا از قانونی بودن معاملات خرید و فروش ملک مطمئن شوید. توضیح آنکه در برخی موارد ممکن است که معاملات خرید و فروش ملک، قانونی نباشند.

به‌ عنوان مثال، در صورتی که فروشنده، بخواهد مال متعلق به‌غیر را بفروشد یا مالی را معامله کند که در توقیف دادگاه است، در چنین مواردی، دریافت مشاوره حقوقی برای خرید ملک، می‌تواند از انعقاد یک قرارداد غیرقانونی جلوگیری کند.

حل و فصل دعاوی خرید و فروش ملک

دریافت مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک می‌تواند فرد متقاضی را در مسیر حل و فصل دعاوی ملک یاری کند؛ چراکه با حضور یک وکیل متخصص اولاً از درج شروط قراردادی که موجب اختلافات حقوقی شده، جلوگیری می‌شود. ثانیاً در صورت بروز اختلافات، این مشاور حقوقی خرید ملک است که با دانش و تجربه بالای خود فرد متقاضی را در روند دادرسی پرونده راهنمایی می‌کند.

جلوگیری از کلاهبرداری هنگام فروش ملک

از رایج‌ترین انواع کلاهبرداری در کشور ما، کلاهبرداری‌های مرتبط با خرید و فروش ملک بوده که با دریافت مشاوره حقوقی خرید ملک، می‌توان از گزند این‌گونه از کلاهبرداری‌ها در امان ماند.

به‌عنوان مثال، فروش یک ملک که در توقیف دادگاه است، ممنوع و معامله آن نیز باطل است. حال اگر شخصی قصد فروش چنین مالی را داشته باشد، مشاور حقوقی خرید و فروش ملک می‌تواند با استعلامات مربوطه، مانع انجام چنین معامله‌ای شود.

◀ یکی دیگر از موارد کلاهبرداری در زمینه خرید و فروش ملک، فروش ملک قولنامه‌ای با وکالت‌نامه است که با مشاوره حقوقی برای خرید و فروش ملک، می‌توانیذ از این کلاهبرداری جلوگیری کرد. با این توضیح که در صورت فروش ملک به‌صورت وکالتی، فروشنده علاوه بر وکالت نامه باید مبایعه‌نامه را نیز ارائه دهد. بنابراین، در صورت عدم ارائه مبایعه نامه، مشاور حقوقی خرید ملک از انجام چنین معامله‌ای جلوگیری خواهد کرد. (ابطال مبایعه نامه)

ضمانت اجرای تعهدات در قرارداد خرید ملک

هنگامی که یک قرارداد خرید و فروش ملک منعقد می‌شود، تعهداتی نیز بر عهده هر یک از طرفین قرارداد است. این تعهدات در متن قرارداد ذکر می‌شوند حال اگر این تعهدات، فاقد ضمانت اجرای حقوقی لازم باشند، ممکن است در آینده، متعهد از انجام تعهدات خودداری کرده و مشکلات حقوقی را در این زمینه ایجاد کند. این در حالی است که اگر مشاوره حقوقی خرید ملک انجام گرفته باشد و وکیل ملکی در زمان انعقاد قرارداد حاضر باشد، برای هریک از تعهدات قراردادی ضمانت اجرای حقوقی مناسب را مقرر کرده است.

چرا مرتضی حلیمی؟!

وکیل پایه یک دادگستری

رتبه‌ی سوم آزمون وکالت استان البرز

بیش از 10 سال سابقه فعالیت حقوقی

بیش از 10000 مشاوره تخصصی حقوقی

ارائه آموزش‌های حقوقی به بیش از 1000 نفر

با ما، عدالت را تجربه کنید. 

مرتضی حلیمی

هزینه مشاوره حقوقی برای خرید و فروش ملک

هزینه مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک

در بخش‌های قبل به توضیح انواع مشاوره حقوقی برای خرید ملک پرداختیم و همچنین به این سوال پاسخ دادیم که چرا باید از مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک استفاده نمود. در این بخش، قصد داریم تا به بررسی این مساله بپردازیم که هزینه مشاوره حقوقی خرید ملک چقدر است. در رابطه با هزینه مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک باید گفت هزینه این مشاوره مبلغ ثابتی نبوده که توسط مرجع خاصی نیز اعلام گردد.

در نتیجه هزینه مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک به توافق میان مشاوره‌ دهنده و مشاوره‌ گیرنده بستگی دارد که براساس عواملی نظیر دانش، تجربه و خوشنامی مشاور حقوقی تعیین می‌گردد.

در پایان این بخش، لازم است تا به این نکته اشاره شود که در دریافت مشاوره حقوقی خرید ملک، بحث میزان هزینه نباید به هیچ وجه معیاری برای انتخاب مشاور حقوقی باشد. دلیل این مساله، آن است که گاها افراد کلاهبرداری صرفا با حربه تعیین مقدار کم حق‌المشاوره و با ارائه مشاوره نادرست، افراد متقاضی مشاوره را دچار مشکلات عدیده حقوقی می‌کنند.

بنابراین، توصیه می‌شود که مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک را از افراد معتبر دریافت کنید و بحث هزینه آخرین معیاران برای انتخاب مشاور باشد.

اطمینان از قانون بودن معاملات خرید و فروش ملک

کلام نهایی

امروزه مشاوره حقوقی خرید ملک به سه روش تلفنی، اینترنتی و حضوری قابل دریافت است. از علل اهمیت دریافت این مشاوره می‌توان به اجتناب از انعقاد قراردادهای غیرقانونی خرید و فروش ملک و جلوگیری از کلاهبرداری‌های مرسوم اشاره نمود. همچنین، هزینه مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک، تابع توافق طرفین بوده و مبلغ ثابتی نیست.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید