وکیل انحصار وراثت (ارث و میراث) در تهران

وکیل انحصار وراثت، وکیلی است که ضرورت حضور وی در زمان فوت فرد و تقسیم ارث میان مورثین او مطرح می‌گردد. از آنجا که وکیل ارث و میراث، باید از خصوصیات خاصی برخوردار باشد، در مقاله حاضر به بررسی بهترین وکیل ارث و میراث در تهران، ویژگی‌های وکیل ارث، وظایف و هزینه چنین وکیلی را خواهیم پرداخت.

وکیل انحصار وراثت و وکیل ارث

وکیل انحصار وراثت کیست؟

وکیل ارث و وکیل انحصار وراثت کیست؟ برای پاسخگویی به این سوال و مشخص کردن بهترین وکیل ارث و میراث در تهران، نخست باید به بررسی این مسئله بپردازیم که انحصار وراثت شامل چه دعاوی است و به چه کسی وکیل ارثیه گفته می‌شود. در نهایت نیز به این سوال نیز پاسخ دهیم که در نظام حقوقی کشورمان، وکیل ارث و وکیل انحصار وراثت به چه شخصی گفته می‌شود. به‌ طور کلی، مسئله انحصار وراثت، پنج دعوا را در بر می‌گیرد:

  1. گرفتن گواهی انحصار وراثت که به‌موجب آن، وراث شخص متوفی تعیین می‌شوند؛
  2. مهر و موم ترکه که به‌وسیله انجام آن، ترکه از تصرف وراث و سایر اشخاص در امان می‌ماند؛
  3. تحریر ترکه که به‌ موجب آن، انواع و میزان اموال به‌ جا مانده از متوفی، تعیین و ثبت می‌گردد؛
  4. تقسیم ترکه که با انجام آن، اموال به‌ جا مانده از متوفی، به‌نسبت سهام ورثه، میان آنها تقسیم می‌شود؛
  5. وصیت که با عمل به آن، موصی‌له(ذینفع وصیت) و وصی مشخص می‌شوند.

برای دریافت مشاوره انحصار وراثت از بهترین وکیل ارث و میراث در تهران فرم زیر را پر کنید.

0
ما قادر به پردازش پرداخت شما نیستیم. لطفا مجددا تلاش کنید.
از درخواست شما ممنونیم!
شماره تایید شما :
افزودن به تقویم iCAL

از سوی دیگر، در نظام حقوقی کشور ما، هنگامی‌که صحبت از وکیل ارث و میراث در تهران می‌شود، منظور شخصی است که دارای تحصیلات کارشناسی یا بالاتر در رشته حقوق باشد و با شرکت در آزمون وکالت و قبولی در این آزمون، پروانه وکالت پایه یک دادگستری خود را دریافت نموده است.

حال با توجه به توضیحات فوق، در پاسخ به این سوال که وکیل ارث و وکیل انحصار وراثت کیست، می‌توان گفت که منظور از وکیل ارث در تهران و سایر شهرستان‌ها، یک وکیل پایه یک دادگستری است که به ارائه مشاوره حقوقی و انجام وکالت، در زمینه دعاوی ارث، یعنی انحصار وراثت، مهر وموم ترکه و رفع آن، تحریر ترکه، تقسیم ترکه و وصیت می‌پردازد.

بهترین وکیل ارث و میراث در تهران

در بخش قبل، به این سوال پاسخ دادیم که وکیل انحصار وراثت به چه کسی گفته می‌شود. در این بخش، قصد داریم تا به بررسی خصوصیات بهترین وکیل ارث و میراث در تهران بپردازیم. وکیل ارث در تهران، دارای خصوصیات زیر است:

بهترین وکیل ارث در تهران، از یک‌سو باید از دانش تخصصی لازم در زمینه دعاوی انحصار وراثت و ارث برخوردار باشد . از سوی دیگر، بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران، لازم است تا دارای تجربه کافی در زمینه دعاوی ارث و میراث بوده تا وظایف وکالتی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

بهترین وکیل ارث و میراث در تهران

از بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران، انتظار می‌رود تا با رویه قضایی شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌های حقوقی در زمینه دعاوی ارثی آشنایی داشته تا بتواند پرونده حقوقی موکل را به بهترین نتیجه رسانده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پرونده موکل را به سرانجام برساند.

از بهترین وکیل ارث در تهران، انتظار می‌رود تا با رویه قضایی شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌های حقوقی در تهران در زمینه دعاوی ارثی آشنایی داشته تا بتواند پرونده حقوقی موکل را به بهترین نتیجه رسانده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پرونده موکل را به سرانجام برساند.

بنابر نظرات مثبت و نتایج پروند‌های محول شده به وکیل پایه یک دادگستری جناب آقای مرتضی حلیمی می‌توانید تمام ویژگی‌های ذکر شده را در ایشان یافته و پرونده‌هایی با موضوع ارث و میراث و یا انحصار وراثت را با اطمینان خاطر به به ایشان بسپارید.

چرا مرتضی حلیمی؟!

وکیل پایه یک دادگستری

رتبه‌ی سوم آزمون وکالت استان البرز

بیش از 10 سال سابقه فعالیت حقوقی

بیش از 10000 مشاوره تخصصی حقوقی

ارائه آموزش‌های حقوقی به بیش از 1000 نفر

با ما، عدالت را تجربه کنید. 

مرتضی حلیمی

مشاوره تلفنی وکیل انحصار وراثت

یکی از وظایف وکیل ارث، ارائه مشاوره حقوقی ارث و میراث است که یکی از انواع این مشاوره، مشاوره تلفنی انحصار وراثت است. در مشاوره تلفنی با وکیل ارث در تهران، وکیل از طریق تلفن به ارائه مشاوره حقوقی به موکل پرداخته که با توجه به کم بودن زمان مشاوره و عدم ارائه اسناد موکل، مشاوره‌ای کامل نیست.

مشاوره آنلاین وکیل ارث و انحصار وراثت

علاوه بر مشاوره تلفنی وکیل انحصار وراثت، نوع دیگری از مشاوره، یعنی مشاوره آنلاین با وکیل ارث وجود داشته که در این بخش، به توضیح آن خواهیم پرداخت. مشاوره آنلاین وکیل ارث در تهران، مشاوره حقوقی است که از طریق فضای مجازی ارائه شده و با ارسال مدارک موکل از طریق همین فضا و بررسی این اسناد توسط وکیل انجام می‌گیرد.

مشاوره حضوری وکیل ارث و انحصار وراثت

مشاوره حضوری وکیل انحصار وراثت در تهران، بهترین نوع مشاوره است؛ چرا که در این نوع از مشاوره، موکل در دفتر وکیل ارث و میراث حاضر شده و ارائه مشاوره و ارائه اسناد، به‌صورت حضوری و با صرف وقت کافی انجام می‌گیرد.

هزینه وکیل ارث و انحصار وراثت

یکی دیگر از مسائلی که می‌بایست در رابطه با وکیل ارث و وکیل انحصار وراثت مورد بررسی قرار گیرد، هزینه وکیل ارث است. در رابطه با هزینه و حق‌الوکاله چنین وکیلی باید گفت، این هزینه طی توافق‌نامه وکیل با موکل تعیین می‌گردد. البته، پاره‌ای از عوامل در تعیین میزان آن نقش داشته که از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به سطح تحصیلات، میزان تجربه و شهرت وکیل ارث در تهران اشاره نمود.

شماره وکیل برای ارث و میراث 

پیش از آنکه افراد به انعقاد قرارداد وکالت با وکیل انحصار وراثت در تهران اقدام نمایند، لازم است تا با تماس با دفتر وکیل، برای هماهنگی و رزرو وقت ملاقات اقدام نمایند. از آنجا که پیدا کردن شماره وکیل ارث، یکی از دغدغه‌های افرادی بوده که نیازمند تخصص چنین وکیلی هستند، در این بخش، به توضیح راه‌هایی خواهیم پرداخت که از طریق آن راه‌ها، افراد متقاضی می‌توانند به شماره وکیل انحصار وراثت دسترسی یابند. این راه‌ها عبارتند از:

  1. جست‌وجو در سایت کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه
  2. استفاده از سایت‌های جست‌وجوی وکیل
  3. مراجعه به سایت‌های شخصی وکلا
شماره وکیل انحصار وراثت و وکیل ارث

آیا برای گرفتن انحصار وراثت حتما باید وکیل داشت؟

این سوال بسیاری از اشخاصی است که مورث آنها فوت نموده و اکنون قصد گرفتن گواهی انحصار وراثت مورث خود را دارند. پاسخ به سوال فوق، مثبت است. علت این مساله، آن است که در بیشتر موارد، تعداد ورثه زیاد بوده و هماهنگی همه آنها با یکدیگر، نیازمند حضور یک فرد مورد اطمینان تمام ورثه است و آن شخص، کسی نیست جز وکیل ارث.

علاوه بر این، استفاده از یک وکیل ارث و میراث در تهران، به‌دلیل آشنایی وکیل با رویه قضایی دادگاه‌های تهران، روند رسیدگی به پرونده را نیز تسریع می‌کند.

مدارک لازم جهت وکالت انحصار وراثت

در این بخش، قصد داریم تا به بررسی این مساله بپردازیم که مدارک لازم جهت اعطای وکالت انحصار وراثت به وکیل انحصار وراثت چیست. مدارک لازم جهت اعطای وکالت به وکیل انحصار وراثت در تهران، شامل این موارد است:

نحوه گرفتن وکیل برای تقسیم ارث

یکی از دغدغه‌هایی که برای افرادی که مورث آنها فوت کرده نحوه گرفتن وکیل ارث و میراث است. در پاسخ به این سوال باید گفت، برای گرفتن یک وکیل انحصار وراثت، مورثین باید ابتدا از طریق مراجعه به سایت کانون وکلا یا مرکز وکلای قوه قضاییه، وکیل مورد نظر خود را پیدا کنند. در مرحله بعد، لازم است تا مورثین، با دفتر وکیل انحصار وراثت در تهران تماس گرفته و برای تعیین وقت ملاقات، هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. سپس وراث باید به دفتر وکیل ارث مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم، قرارداد وکالت را امضا کرده و به وکیل اعطای وکالت نمایند.

ویژگی‌های وکیل ارث و انحصار وراثت

در بخش‌های قبل، به این سوال پاسخ دادیم که وکیل ارث و وکیل انحصار وراثت کیست و سپس، هزینه و نحوه گرفتن چنین وکیل را توضیح دادیم. در این بخش، قصد داریم تا به بررسی ویژگی‌های وکیل ارثیه پرداخته که این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

وظایف وکیل ارث و انحصار وراثت

در رابطه با وظایف وکیل ارث، باید گفت برخی از وظایف وکیل انحصار وراثت، وظایف عمومی وکلا بوده که در همه انواع وکلا مانند مهریه، حق طلاق و… برعهده وکیل است. اما، پاره‌ای دیگر از وظایف، اختصاص به وکیل ارث داشته که در ادامه، به توضیح هر دو گروه وظایف خواهیم پرداخت.

وظایف وکیل انحصار وراثت و وکیل ارث
  1. ارائه مشاوره حقوقی صادقانه به موکل
  2. تنظیم دادخواست و لوایح مربوط به دعوا
  3. حضور در تمام جلسات دادرسی در شورای حل اختلاف و دادگاه به‌جای موکل
  4. ارائه اطلاعات مربوط به روند پرونده به موکل
  5. دریافت مدارک لازم برای گرفتن انحصار وراثت و راهنمایی موکلین در زمینه نحوه جمع‌آوری این مدارک
  6. شناسایی اموال و دارایی‌های به‌جا مانده از متوفی و برآورد ارزش این اموال
  7. تقسیم ماترک میان وراث به نسبت سهام آنها، در صورتی‌که وراث، در زمینه تقسیم ارث، اختلاف خاصی نداشته باشند و تنظیم توافقنامه در این زمینه
  8. طرح دعوای تقسیم ترکه، در صورت عدم توافق ورثه برای تقسیم ارث

چگونه بهترین وکیل ارث و انحصار وراثت در تهران را پیدا کنیم؟

چگونه بهترین وکیل ارث در تهران را پیدا کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، راه‌های متعددی برای پیدا کردن یک وکیل انحصار وراثت وجود داشته که متقاضیان می‌توانند با استفاده از این راه‌ها بهترین وکیل ارث در تهران را پیدا کنند. این راه‌ها، عبارتند از:

  1. استفاده از سایت‌های کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه
  2. مراجعه به سایت‌های جست‌وجوی وکیل ارث در تهران
  3. مراجعه به سایت‌ها و صفحات شخصی وکلا در فضای مجازی
  4. پرس‌وجو از اشخاصی که قبلا پرونده ارثی خود را به یک وکیل انحصار وراثت در تهران سپرده‌اند.

کلام نهایی

وکیل ارث، یک وکیل پایه یک دادگستری است که به ارائه مشاوره حقوقی و انجام وکالت، در زمینه دعاوی ارثی، یعنی انحصار وراثت، مهروموم ترکه و رفع آن، تحریر ترکه، تقسیم ترکه و وصیت می‌پردازد. هزینه وکیل انحصار وراثت، مبلغ ثابتی نبوده و با توافق وکیل ارث و میراث در تهران و موکل تعیین می‌گردد.

سوالات متداول بهترین وکیل ارث و میراث در تهران

آیا وکیل ارث مشاوره رایگان نیز ارائه می‌ دهد؟

بله در برخی از دفاتر وکالت، وکیل ارث و میراث در تهران، مشاوره رایگان نیز ارائه می‌دهد.

هزینه وکالت ارث پدری چقدر است؟

هزینه وکالت ارث پدری و حق‌الوکاله وکیل ارث، با توافق وکیل و موکل تعیین می‌گردد.

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام آقای حلیمی
    پدر من قبل از فوت گفتند که تمامی ارث و میراث به طور مساوی بین فرزندان دختر و پسر تقسیم بشود. آیا این مورد میتونه اجرا بشه یا برادرانمان میتوانند حق من و بهم ندن و همون سهم 2 برابر بردارند

    • با سلام
      دوست عزیز
      آیا در وصیت نامه ذکر شده است؟ طبق قانون اگر اولاد متعدد باشد ولی تمام پسر یا تمام دختر، ترکه بین آنها بالسویه تقسیم می‌شود. اگر اولاد متعدد باشد و بعضی از آنها پسر وبعضی دختر، پسر دو برابر دختر می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید