بهترین وکیل خرید و فروش ملک در تهران

امروزه، قراردادهای خرید و فروش ملک، از مهم‌ترین قرادادهایی هستند که در رابطه با املاک منعقد می‌شوند و به‌دلیل پیچیدگی‌های بسیار و احتمال وقوع کلاهبرداری، حضور یک وکیل فروش ملک را ایجاب می‌کنند. با توجه به اهمیت این مساله، در مقاله حاضر، به بررسی بهترین وکیل برای خرید و فروش ملک در تهران پرداخته‌ایم و وظایف وی را شرح خواهیم داد. 

وکیل فروش ملک در تهران

وکیل برای خرید و فروش ملک کیست؟

برای پاسخ دادن به این سوال که وکیل برای خرید و فروش ملک کیست، لازم است تا به توضیح دو مفهوم جداگانه از وکیل بپردازیم. وکیل در معنای نخست، که وکیل مدنی بوده، شخصی است که با حضور در دفتر اسناد رسمی، در موضوعی خاص یا موضوعی کلی، برای شخص دیگری به‌نام موکل، قبول وکالت می‌کند.

اما، وکیل در معنای دوم، که وکیل قضایی نامیده می‌شود، شخصی است که با طی کردن تحصیلات حقوقی و قبولی در آزمون وکالت، پروانه وکالت پایه یک خود را دریافت کرده و می‌تواند به عنوان یک فرد متخصص، به ارائه خدمات حقوقی بپردازد.

هنگامی‌ که از وکیل فروش ملک یا وکیل برای خرید و فروش ملک، صحبت می‌کنیم، منظور، گروه نخست از وکلا نیستند؛ چراکه این اشخاص، به‌دلیل عدم دانش، تخصص و تجربه لازم، قادر به ارائه خدمات تخصصی مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک (آنلاین، تلفنی و حضوری) نبوده و صرفا می‌توانند به وکالت از موکل، برای انعقاد قرارداد اقدام نمایند.

حال آنکه اشخاصی که به‌ دنبال وکیل فروش ملک در تهران هستند، ضروری است تا به گروه دوم از وکلا مراجعه نمایند؛ چرا که گروه دوم از وکلا، به‌ دلیل برخورداری از تحصیلات حقوقی و تجربه لازم، می‌توانند افرادی را که قصد انعقاد قرارداد خرید و فروش ملک را دارند، به نحو تخصصی راهنمایی و یاری کنند.

بنابراین، با توجه به توضیحات فوق، در تعریف وکیل فروش ملک باید گفت، منظور از این نوع وکیل، شخصی است که با داشتن پروانه وکالت پایه یک دادگستری، می‌تواند اشخاصی را که قصد انعقاد قرارداد خرید و فروش ملک را دارند، به‌ شکلی تخصصی راهنمایی و کمک نماید. در بخش بعد، به مبحث وکیل فروش ملک در تهران خواهیم پرداخت.

بهترین وکیل برای خرید و فروش ملک در تهران

در توضیح بهترین وکیل برای خرید و فروش ملک در تهران، باید گفت، چنین شخصی، لازم است تا از ویژگی‌های تخصصی و اخلاقی خاصی برخوردار باشد تا بتواند موکل را در زمینه انعقاد قرارداد خرید و فروش ملک به بهترین نحو یاری کند. ویژگی‌های وکیل فروش ملک، به شرح زیر هستند:

بهترین وکیل فروش ملک در تهران، وکیلی است که با داشتن دانش و تجربه لازم در زمینه انعقاد قراردادهای خرید و فروش ملک، بتواند موکل را در زمینه تنظیم این نوع از قراردادها و بررسی بند بند آن راهنمایی نماید.

وکیل فروش ملک، باید ضمن دارا بودن تخصص و توانایی‌های علمی، به اصول اخلاقی نیز پایبند باشد؛ با این توضیح که وکیل برای خرید و فروش ملک، باید در کمال صداقت، قرارداد خرید و فروش ملک موکل را بررسی کرده و از تبانی با طرف مقابل قرارداد پرهیز نماید.

بهترین وکیل فروش ملک در تهران، لازم است تا با روش‌های تحقیق در مورد اثبات مالکیت ملک فروشنده آشنایی لازم را داشته باشد. به این ترتیب، در صورتی که شخصی به وکیل فروش ملک وکالت دهد، وکیل مربوطه باید بتواند با استفاده از روش‌های مقتضی، وضعیت مالکیت فروشنده نسبت به ملک و اصالت آن را استعلام نماید.

از بهترین وکیل برای خرید و فروش ملک، این انتظار می‌رود که با انواع و اقسام روش‌های کلاهبرداری در زمینه خرید و فروش ملک آشنایی داشته و به موکل خود کمک نماید تا در جریان انعقاد قرارداد خرید و فروش ملک، از گزند این نوع از کلاهبرداری‌ها مصون بماند.

در نهایت، بهترین وکیل فروش ملک باید بتواند از لحظه تنظیم پیش‌نویس قرارداد خرید و فروش ملک تا پایان تنظیم سند رسمی و تحویل ملک به موکل، در زمینه تنظیم اسناد و راهنمایی موکل، حاضر بوده و موکل خود را در هیچ مرحله‌ای تنها نگذارد.

برای دریافت مشاوره فروش ملک از وکیل پایه یک دادگستری فرم زیر را پر کنید.

0
ما قادر به پردازش پرداخت شما نیستیم. لطفا مجددا تلاش کنید.
از درخواست شما ممنونیم!
شماره تایید شما :
افزودن به تقویم iCAL

چگونه یک وکیل خوب برای خرید و فروش ملک در تهران پیدا کنم؟

چگونه یک وکیل خوب برای خرید و فروش ملک در تهران پیدا کنم؟ این سوال ممکن است پرسش طرح شده توسط بسیاری از اشخاصی باشد که قصد انعقاد معاملات خرید و فروش ملک را دارند. لذا، با توجه به اهمیت این مساله، در این بخش، به سوال فوق پاسخ خواهیم داد.

برای پیدا کردن یک وکیل فروش ملک در تهران، افراد متقاضی می‌توانند به سایت کانون وکلای مرکز مراجعه نمایند. سایت مرکز وکلای قوه قضاییه نیز می‌تواند افراد را در زمینه پیدا کردن وکیل فروش ملک یاری کند.

روش دیگر پیدا کردن وکیل فروش ملک در تهران، مراجعه حضوری به کانون وکلای تهران یا مرکز وکلای قوه قضاییه و استفاده از کتابچه‌هایی است که در زمینه مشخصات وکلا در این مراکز نگه داری می‌شوند.

راه دیگر پیدا کردن وکیل فروش ملک، جستجوی این عبارت در موتورهای جستجو و ورود به سایت‌های مرتبط است.

اما در نهایت، لازم است تا به این مساله توجه شود که راه‌های فوق، هرچند افراد متقاضی را به پیدا کردن وکیل فروش ملک در تهران راهنمایی می‌کنند، اما قطعا راه‌های مطمئنی برای پیدا کردن یک وکیل متخصص در زمینه خرید و فروش ملک نیستند. بنابراین، به متقاضیانی که قصد پیدا کردن یک وکیل فروش ملک را داشته، توصیه می‌شود که علاوه بر بررسی سوابق تحصیلی و شغلی وکیل و تخصص وی از موکلین قبلی نیز تحقیق کرده و پس از اطمینان از صلاحیت علمی، شغلی و اخلاقی وکیل فروش ملک در تهران، برای اعطای وکالت به وی اقدام نمایند.

چرا مرتضی حلیمی؟!

وکیل پایه یک دادگستری

رتبه‌ی سوم آزمون وکالت استان البرز

بیش از 10 سال سابقه فعالیت حقوقی

بیش از 10000 مشاوره تخصصی حقوقی

ارائه آموزش‌های حقوقی به بیش از 1000 نفر

با ما، عدالت را تجربه کنید. 

مرتضی حلیمی

چه زمانی خرید و فروش ملک باید توسط وکیل انجام شود؟

این مساله که چه زمانی خرید و فروش ملک باید توسط وکیل انجام شود و علت اهمیت حضور وکیل فروش ملک در هنگام انعقاد این گونه از معاملات چیست، باتوجه به عوامل مختلفی، قابل بررسی است. در ادامه، به بررسی و توضیح این عوامل خواهیم پرداخت.

با افزایش جمعیت، افزایش ساخت‌وساز به‌ویژه در مناطق شهری و همچنین پیچیده شدن قراردادهای ملکی، تنظیم قرارداد خرید و فروش ملک نیز تبدیل به یک مساله تخصصی حقوقی شده است. بنابراین، اشخاصی که از دانش و تجربه کافی در این زمینه برخوردار نباشند، ممکن است که در این پیچیدگی‌ها دچار مشکل شوند.

کمک از وکیل خرید و فروش ملک
حضور وکیل فروش ملک

قیمت بالای املاک، به‌ویژه در شهر تهران، ضرورت حضور وکیل فروش ملک را دوچندان ساخته است؛ چراکه اگر در اثر نبود وکیل فروش ملک در تهران، قرارداد خرید و فروش ملک به شکل اشتباهی منعقد گردد، فرد معامله کننده زیان بزرگی را متحمل خواهد شد. چنانچه، وکیل فروش ملک در تهران در لحظه تنظیم قراداد حاضر نباشد، ممکن است به‌ دلیل تنظیم اشتباه قرارداد، خریدار و فروشنده، دچار اختلافات حقوقی شده و درنتیجه، درگیر روند رسیدگی قضایی گشته که این امر، موجب تلف شدن وقت و هزینه اشخاص می‌گردد.

حضور وکیل فروش ملک، می‌تواند تا حد زیادی احتمال کلاهبرداری‌های رایج در زمینه خرید و فروش ملک را کاهش دهد. فروش یک ملک با چندین سند، خرید و فروش ملک با سند جعلی و فروش ملک متعلق به‌ غیر، نمونه‌ای از این نوع از کلاهبرداری‌ها هستند.

وظایف وکیل فروش ملک

در بخش‌های قبل، به بررسی مساله بهترین وکیل فروش ملک در تهران پرداخته و همچنین، توضیح دادیم که وکیل برای خرید و فروش ملک باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد. در این بخش، قصد داریم تا به بررسی وظایف وکیل فروش ملک بپردازیم.

1. وکیل فروش ملک، باید پیش‌نویس قرارداد خرید و فروش ملک را تهیه کرده و آن را برای قرارداد میان موکل و طرف مقابل قراداد، شخصی‌سازی نماید.
2. در صورتی که شخصی، با یک قرارداد آماده به وکیل فروش ملک مراجعه کند، وکیل موظف است تا بند بند قرارداد را مورد بررسی قرار داده و درصورت وجود بندی که مخالف مصالح موکل باشد، آن بند را اصلاح نماید.
3. وظیفه دیگر وکیل فروش ملک در تهران، آن است که به طرق مقتضی و با همکاری موکل و طرف مقابل قرارداد، استعلامات راجع به مالکیت طرف مقابل قرارداد را به‌ عمل آورده تا موکل در دام خرید مال غیر گرفتار نشود. برای این استعلامات، روش‌های مختلفی وجود داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به سایت ثبت من اشاره نمود.
4. وکیل برای خرید و فروش ملک، باید به موکل کمک کند که تا حد امکان درگیر کلاهبرداری‌های مرسوم در زمینه معاملات خرید و فروش ملک نشده و از این گروه از کلاهبرداری‌ها در امان بماند.
5. در نهایت، وکیل فروش ملک، موظف است تا با تنظیم ضمانت اجراهای حقوقی مناسب جهت اجرای قراداد، تا حد امکان از ایجاد اختلاف حقوقی میان موکل و طرف مقابل قرارداد جلوگیری نموده و موکل را از افتادن در روند رسیدگی‌های طولانی مدت قضایی حفظ نماید.

کلام نهایی

وکیل فروش ملک، شخصی است که با داشتن پروانه وکالت پایه یک دادگستری، می‌تواند اشخاصی را که قصد انعقاد قرارداد خرید و فروش ملک را داشته، به‌نحو تخصصی راهنمایی کند. وکیل برای خرید و فروش ملک، لازم است تا ضمن تهیه پیش‌نویس قرارداد، برای انجام استعلامات مربوط به مالکیت فروشنده و جلوگیری از انجام کلاهبرداری‌های مرسوم اقدام نماید. 

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید