بهترین وکیل فسخ قرارداد ملکی [تعرفه و حق‌الوکاله]

مراجعه به وکیل فسخ قرارداد ملکی چه زمانی ضروری است؟ گاهی قرارداد ملکی، به زیان یک طرف قرارداد بوده که در چین وضعیتی، طرف متضرر در صدد آن است که برای فسخ و برهم زدن یک‌طرفه این قرارداد اقدام کند. در چنین شرایطی، ضرورت حضور بهترین وکیل فسخ قرارداد ملکی، به‌ شدت احساس می‌شود. از آنجا که چنین وکیلی، باید دارای ویژگی‌ها و شرایط خاصی باشد، در این مقاله، مزایا، ویژگی‌ها، وظایف و حق‌الوکاله وکیل فسخ فروش ملک را بررسی خواهیم کرد.

وکیل فسخ قرارداد ملکی کیست؟

وکیل فسخ قرارداد ملکی کیست؟

وکیل فسخ قرارداد ملکی کیست؟ برای پاسخگویی به این سوال، لازم است در ابتدا توضیح دهیم که منظور از فسخ قرارداد ملکی چیست؟ فسخ قرارداد ملک، یعنی یک طرف قرارداد فروش ملک، به صورت یک‌طرفه، قرارداد را به هم بزند. در صورتی که طرف مقابل، حاضر به قبول فسخ نشود، فسخ کننده باید برای ارائه دادخواست تایید فسخ به دادگاه اقدام نماید. این دادخواست، ممکن است توسط خود فسخ کننده به دادگاه ارائه شده یا توسط وکیل فسخ فروش ملک.

⛔آشنایی با قوانین فسخ قرارداد اجاره ملک

برای دریافت مشاوره فسخ قرارداد ملکی از وکیل پایه یک دادگستری فرم زیر را پر کنید.

0
ما قادر به پردازش پرداخت شما نیستیم. لطفا مجددا تلاش کنید.
از درخواست شما ممنونیم!
شماره تایید شما :
افزودن به تقویم iCAL

مزایا و اهمیت حضور وکیل فسخ قرارداد ملکی

در این بخش، قصد داریم تا به بررسی مزایا و اهمیت حضور وکیل ملکی در جریان فسخ قرارداد فروش ملک بپردازیم. مزایا و اهمیت حضور وکیل فسخ فروش ملک، به‌شرح زیر هستند:

ویژگی های وکیل فسخ قرارداد ملکی
  1. فسخ قرارداد ملکی، تنها در صورت وجود یکی از خیارات (موارد قانونی فسخ) برای یکی از طرفین قرارداد امکان‌پذیر است. از آنجا که هر کدام از خیارات، دارای نکات و ظرافت‌های خاصی است در چنین شرایطی، حضور وکیل فسخ قرارداد ملکی، یک ضرورت محسوب می‌گردد.
  2. دعاوی ملکی، از دعاوی پیچیده و پر هزینه محسوب می‌گردد. در اینجا احضور یک وکیل فسخ فروش ملک، می‌تواند شانس پیروزی در دعوا را افزایش داده و هم از هدر رفتن هزینه دادرسی در اثر طرح اشتباه دعوا جلوگیری کند.
  3. در برخی از خیارات، مانند خیار عیب، فسخ قرارداد باید به صورت فوری انجام گیرد وگرنه حق فسخ متقاضی برهم زدن قرارداد از بین می رود. در چنین مواردی دریافت مشاوره از یک وکیل فسخ فروش ملک، می‌تواند در از بین رفتن حق فسخ افراد جلوگیری کند.

ویژگی‌ های وکیل فسخ فروش ملک

وکیل فسخ قرارداد ملکی، جهت ارائه مشاوره حقوقی تخصصی به افراد متقاضی و همچنین قبول وکالت از جانب آن‌ها لازم است تا دارای ویژگی‌های خاصی باشد. ویژگی‌های وکیل فسخ فروش ملک به شرح زیر هستند:

چرا مرتضی حلیمی؟!

وکیل پایه یک دادگستری

رتبه‌ی سوم آزمون وکالت استان البرز

بیش از 10 سال سابقه فعالیت حقوقی

بیش از 10000 مشاوره تخصصی حقوقی

ارائه آموزش‌های حقوقی به بیش از 1000 نفر

با ما، عدالت را تجربه کنید. 

مرتضی حلیمی

وظایف وکیل فسخ فروش ملک

علاوه بر ویژگی‌های وکیل فسخ فروش ملک که در بخش قبل توضیح داده شد، چنین وکیلی وظایفی را نیز بر عهده‌ دارد. با توجه به اهمیت این وظایف در این بخش، به این سوال پاسخ خواهیم داد که :

وظایف وکیل فسخ فروش ملک چیست؟

1. ارائه مشاوره حقوقی تخصصی در زمینه موارد، شرایط و آثار فسخ قرارداد ملکی، از مهم‌ترین وظایف وکیل فسخ قرارداد ملکی است.

2. وظیفه دیگر وکیل فسخ قرارداد ملکی، تنظیم اظهارنامه فسخ قرارداد برای موکل است. این وظیفه و ضرورت انجام آن، در خیارات فوری مانند خیار عیب، ضرورت دوچندان پیدا می‌کند. علت این مساله آن است که در این گروه از خیارات، تعلل در ارسال اظهارنامه فسخ، حق خیار متقاضی را از بین می‌برد.

3. در صورت نیاز به ارائه دادخواست تایید فسخ، وکیل فسخ فروش ملک، باید برای تنظیم و ثبت این دادخواست اقدام نماید.

4. وکیل فسخ قرارداد ملکی، باید در تمام جلسات دادرسی حاضر شده و به‌طور مستمر، موکل را در جریان دادرسی قرار دهد.

چگونه یک وکیل خوب برای فسخ قرارداد ملکی پیدا کنم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای متقاضیان فسخ قراداد ملک مطرح گردد، این سوال است که چگونه یک وکیل خوب برای فسخ قرارداد ملکی پیدا کنم؟ از آنجا که راه‌های مختلفی برای پیدا کردن وکیل فسخ فروش ملک وجود داشته، در این بخش، به توضیح این روش‌ها می پردازیم که به‌شرح زیر هستند:

یافتن وکیل فسخ قرارداد ملکی

⭕ نکته مهمی که برای پیدا کردن وکیل فسخ قرارداد ملکی، باید مورد توجه متقاضیان قرار گیرد، این مساله بوده که پیش از انعقاد قرارداد، لازم است تا تحقیق کافی در مورد دانش، تجربه کاری و خوشنامی وکیل، انجام گرفته و پس از اطمینان از این موارد، برای اعطای وکالت به وکیل مربوطه اقدام نمود.

تعرفه و حق‌الوکاله وکیل فسخ قرارداد ملکی

در پاسخ به این سوال، باید گفت، هزینه، حق‌ مشاوره و حق‌الوکاله وکیل فسخ قرارداد ملکی، به توافق وکیل و موکل بستگی دارد و بر اساس این توافق، تعیین و پرداخت می‌گردد.

با این وجود، لازم است تا به این نکته توجه شود که تعیین میزان حق‌الوکاله چنین وکیلی، به عوامل مختلفی بستگی داشته که برخی از این عوامل عبارتند از:
سطح تحصیلات دانشگاهی، میزان تجربه، شهرت و خوشنامی و شهر محل دفتر وکالت وکیل فسخ قرارداد ملکی.

کلام نهایی

وکیل فسخ قرارداد ملکی، یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه فسخ قرارداد ملکی مشاوره حقوقی داده و به وکالت از طرف فسخ کننده، دادخواست فسخ چنین قراردادی را تقدیم دادگاه می‌نماید. داشتن دانش تخصصی و تجربه در زمینه دعاوی ملکی، از ویژگی‌های وکیل فسخ فروش ملک است.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید