مشاوره با وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری

وکیل ماده 100 شهرداری، یکی از وکلایی است که به‌ صورت تخصصی به انجام وکالت پرداخته و مشاوره‌های حقوقی تخصصی را نیز به موکلین ارائه می‌کند. باتوجه به اینکه اعطای وکالت در زمینه تخلفات ساختمانی ماده 100 شهرداری به هر وکیلی امکان‌پذیر نیست، در این مقاله ویژگی‌ها، وظایف، مزایا و هزینه وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری را بررسی خواهیم کرد.

وکیل کمیسیون ماده100 شهرداری

وکیل ماده 100 شهرداری کیست؟

وکیل ماده 100 شهرداری کیست؟ برای پاسخ به این سوال باید به توضیح دو مفهوم بپردازیم. اول آنکه منظور از کمیسیون ماده 100 شهرداری چیست و دوم آنکه وکیل ماده 100 شهرداری به چه کسی گفته می‌شود. در پاسخ به این پرسش که که کمیسیون ماده 100 شهرداری چیست، در ابتد باید بگوییم به‌موجب ماده 100 قانون شهرداری، مالکین املاکی که در محدوده قانونی شهرها و حریم آن‌ها واقع شده‌اند، ملزم هستند تا پیش از هرگونه اقدام برای ساخت و ساز، تفکیک و سایر عملیات عمرانی، مجوز لازم از شهرداری را اخذ نمایند.

حال اگر مالکی از اخذ مجوز خودداری کرده یا مرتکب تخلفات دیگری که در ماده مزبور ذکر شده، گردد، به تخلف وی در کمیسیونی رسیدگی می‌شود که به آن کمیسیون ماده 100 شهرداری گفته می‌شود. این کمیسیون، متشکل از نماینده شهرداری، نماینده فرمانداری، نماینده دادگستری و نماینده شورای شهر است و رأی آن در دو مرحله بدوی و تجدید نظر صادر می‌گردد.

اکنون با توجه به توضیحات فوق، در پاسخ به این سوال که وکیل ماده 100 شهرداری کیست، می‌توان گفت، وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری، یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه تخلفات مذکور در ماده 100 قانون شهرداری، به ارائه مشاوره حقوقی ملکی می‌پردازد و در صورت لزوم، وکالت موکل را در دعاوی مرتبط با این تخلفات بر عهده می‌گیرد.

وکیل کمیسیون ماده 99 شهرداری

گاهی در کنار وکیل ماده 100 شهرداری، صحبت از وکیل کمیسیون ماده 99 شهرداری نیز می‌شود. در رابطه با تفاوت این دو وکیل باید گفت برخلاف وکیل ماده 100 شهرداری که در رابطه با تخلفات ساختمانی در محدوده شهرها به وکالت می‌پردازد، وکیل کمیسیون ماده 99 شهرداری، به وکالت در زمینه تخلفات ساختمانی در محدوده خارج از شهرها اشتغال دارد.

برای دریافت مشاوره از بهترین وکیل ملکی تهران و شهرستان‌ها فرم زیر را پر کنید.

0
ما قادر به پردازش پرداخت شما نیستیم. لطفا مجددا تلاش کنید.
از درخواست شما ممنونیم!
شماره تایید شما :
افزودن به تقویم iCAL

بهترین وکیل ماده 100 شهرداری در تهران 

بهترین وکیل ماده 100 شهرداری به چه وکیلی گفته می‌شود؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت، برای اینکه یک وکیل پایه یک دادگستری به‌عنوان بهترین وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری شناخته شود، لازم است از خصوصیات ویژه‌ای برخوردار باشد که در ادامه، به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین وکیل ماده 100 شهرداری

بهترین وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری در تهران، باید دارای دانش تخصصی در دعاوی مرتبط با شهرداری و به‌ویژه تخلفات مرتبط با کمیسیون ماده 100 شهرداری بوده و از تجربه کافی در رابطه با آیین دادرسی و نحوه رسیدگی در این کمیسیون برخوردار باشد. موضوعات مربوط به شهرداری‌ و به‌ویژه تخلفات مرتبط با کمیسیون ماده 100 شهرداری، موضوعاتی کاملا تخصصی و با پیچیدگی‌های خاص خود هستند بنابراین، از بهترین وکیل ماده 100 شهرداری، انتظار می‌رود که با این پیچیدگی‌ها آشنایی کامل داشته باشد.

مشاوره تلفنی با وکیل ماده 100 شهرداری

منظور از مشاوره تلفنی با وکیل ماده 100 شهرداری، آن است که مشاوره گیرنده، طی یک تماس تلفنی با وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری، از راهنمایی‌های تخصصی وی استفاده کرده و برای مشکل حقوقی خود، مشاوره لازم را دریافت کند. از آنجا که زمان مشاوره تلفنی محدود بوده و مدارک لازم برای وکیل ارسال نمی‌گردد، این نوع مشاوره از دقت کافی برخوردار نیست.

مشاوره آنلاین با وکیل ماده 100 شهرداری  

در مشاوره آنلاین با وکیل ماده 100 شهرداری، موکل و وکیل، از طریق فضای مجازی به صحبت با یکدیگر میپردازند و ارائه مشاوره در بستر اینترنت انجام می‌گیرد. مشاوره اینترنتی، از آنجا که در آن مدارک لازم نیز از طریق فضای مجازی برای وکیل ارسال می‌گردد، در مقایسه با مشاوره تلفنی، بهتر و کامل‌تر است.

مشاوره حضوری با وکیل ماده 100 شهرداری  

به افرادی که امکان و زمان کافی جهت حضور در دفتر وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری را دارند، مشاوره حضوری توصیه می‌گردد؛ چرا که در این نوع از مشاوره، موکل وقت کافی برای مشاوره با وکیل را دارد و می‌تواند اسناد و مدارک خود را به‌ صورت حضوری به وکیل ارائه کند و در مورد آن‌ها به گفت‌وگوی رو در رو با وکیل بپردازد.

چه تخلفاتی توسط وکیل ماده 100 شهرداری پیگیری می‌شود؟

به‌طور کلی، تخلفات مرتبط با ساخت‌وساز در محدوده شهرها و حریم آن‌ها، که در کمیسیون ماده 100 مورد رسیدگی قرار می‌گیرند، توسط وکیل ماده 100 شهرداری پیگیری می‌شوند. اما به‌ صورت جزیی، این تخلفات شامل موارد زیر هستند:

  1. مالک املاک و اراضی، قبل از شروع برای احداث ساختمان و عملیات ساختمانی پروانه ساختمانی را از شهرداری اخذ نکنند.
  2. در مکان‌هایی که احداث پارکینگ اجباری باشد، پارکینگ احداث نشده و یا اینکه پارکینگ احداث شده ناکارآمد و غیرقابل استفاده باشد.
  3. در جریان احداث ساختمان یا نوسازی آن، به معابر شهری تجاوز شود.
  4. مساحت بنا بدون دریافت تراکم از شهرداری، افزایش یافته یا از تراکم دریافتی از شهرداری تخطی گردد.
  5. در جریان ساخت بنا، اصول مهندسی رعایت نشود و این مسئله منجر به عدم استحکام بنا گردد.
  6. اصول فنی و بهداشتی، در جریان احداث ساختمان رعایت نگردد.
  7. کاربری ملکی که در محدوده شهرها و حریم آن است، بدون مجوز قانونی و به‌صورت غیرقانونی تغییر داده شود.
چه تخلفاتی توسط وکیل ماده 100 شهرداری پیگیری می‌شود؟

ویژگی‌ها و معیارهای انتخاب وکیل ماده 100 شهرداری  

در رابطه با ویژگی‌ها و معیارهای انتخاب وکیل ماده 100 شهرداری، باید گفت از آنجا که وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری به‌طور تخصصی در رابطه با پرونده تخلفات ماده 100 شهرداری به انجام وکالت می‌پردازد، لازم است تا از ویژگی‌های خاصی نیز برخوردار باشد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری، باید نسبت به قوانین شهرداری و به‌ویژه مقررات مربوط به کمیسیون ماده 100 شهرداری اشراف داشته و از تسلط لازم در این زمینه برخوردار باشد.

چنین وکیلی لازم است تا در زمینه وکالت پرونده‌های کمیسیون ماده 100 شهرداری، دارای تجربه لازم بوده و متخصص در زمینه این دعاوی باشد.

وکیل ماده 100 شهرداری، باید از توانایی لازم برای تجزیه و تحلیل پرونده‌های مربوط به کمیسیون ماده 100 شهرداری، به‌دلیل ماهیت پیچیده این پرونده ها برخوردار باشد.

این وکیل باید از صفات قابل اعتماد بودن و امانت‌داری برخوردار باشد و از اسناد و مدارک موکل سوءاستفاده نکند.

وکیل ماده 100 شهرداری، باید دارای شخصیت اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی لازم برای مذاکره بوده تا امکان مذاکره با نهادهای مربوطه را داشته باشد.    

چرا مرتضی حلیمی؟!

وکیل پایه یک دادگستری

رتبه‌ی سوم آزمون وکالت استان البرز

بیش از 10 سال سابقه فعالیت حقوقی

بیش از 10000 مشاوره تخصصی حقوقی

ارائه آموزش‌های حقوقی به بیش از 1000 نفر

با ما، عدالت را تجربه کنید. 

مرتضی حلیمی

وظایف وکیل ماده 100 شهرداری  

هنگامی‌ که قرارداد وکالت میان موکل و وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری منعقد می‌شود، موکل و وکیل حقوقی را دارا شده و تعهدات و وظایفی را نیز در مقابل یکدیگر بر عهده می‌گیرند. لذا در این بخش به بررسی وظایف وکیل ماده 100 شهرداری خواهیم پرداخت.

  1. وکیل ماده 100 شهرداری، موظف است تا مشاوره‌های حقوقی لازم در رابطه با موضوعات داخل در صلاحیت کمیسیون ماده 100 شهرداری و تخلفات مربوطه و روش‌های شکایت از شهرداری را به موکل ارائه دهد.
  2. در صورتی که موکل به وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری اعطای وکالت کند، وکیل باید دادخواست و لوایح مربوط به دعوا را تنظیم کرده و این اسناد را در موعد قانونی ثبت نماید.
  3. وکیل ماده 100 شهرداری، موظف است تا در تمامی جلسات دادرسی، به‌جای موکل حاضر شده و وی را در جریان جزئیات و مراحل مختلف دادرسی قرار دهد.
  4. از آنجا که رای کمیسیون بدوی در کمیسیون تجدید نظر قابل شکایت است و رای کمیسیون تجدید نظر نیز در دیوان‌ عالی کشور، قابل شکایت است، وکیل ماده 100 شهرداری باید در صورت لزوم برای شکایت از آراء صادره در مهلت قانونی اقدام نماید.   

مزایای مشاوره با وکیل ماده 100 شهرداری

مزایای مشاوره با وکیل ماده 100 شهرداری، عبارتند از:

1. دریافت مشاوره تخصصی در زمینه تخلفات ساختمانی

2. حضور وکیل به‌جای موکل در جریان پرونده‌های تخصصی ماده 100

3. اعتراض به آرای صادره در مهلت قانونی و سرعت بخشیدن به روند دادرسی

چگونه یک وکیل ماده 100 شهرداری خوب را پیدا کنیم؟

راه‌های متعددی برای پیدا کردن یک وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری وجود دارد که در این قسمت به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

راه‌‌های پیدا کردن وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری

راه‌‌های پیدا کردن وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری عبارتند از:

  1. جست‌وجو در سایت کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه
  2. جست‌وجو در سایت‌های شخصی وکلا و صفحات آنها در فضای مجازی
  3. پرس‌وجو از افرادی که پرونده خود در زمینه تخلفات ماده 100 شهرداری را به یک وکیل ماده 100 شهرداری سپرده و از نتیجه کار راضی بوده‌اند.   

هزینه یک وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری چقدر است؟

در رابطه با هزینه وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری، باید گفت، مبلغ حق‌الوکاله یک وکیل ماده 100 شهرداری، مبلغ ثابتی نیست و با توافق موکل و وکیل تعیین می‌گردد. اما به‌ طور کلی، این عوامل در تعیین میزان حق‌الوکاله دخیل هستند: مدرک تحصیلی، میزان تجربه، خوشنامی و شهر محل قرارگیری دفتر وکالت وکیل.

کلام نهایی

وکیل ماده 100 شهرداری، یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه تخلفات مذکور در ماده 100 قانون شهرداری، یعنی تخلفات ساختمانی، به قبول وکالت می‌پردازد. ارائه مشاوره حقوقی ملکی در زمینه تخلفات ساختمانی، حضور در جلسات دادرسی و اعتراض به آراء کمیسیون در مهلت قانونی، از مهم‌ترین وظایف وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری هستند.

سوالات متداول وکیل ماده 100 شهرداری

آیا می‌توان یک وکیل ماده 100 شهرداری رایگان پیدا کرد؟

خیر، وکیل ماده 100 شهرداری، برای انجام وکالت، مبلغی را به‌عنوان حق‌الوکاله دریافت می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید