وکیل تخلیه ملک چه وظایفی دارد؟

وکیل تخلیه ملک، وکیلی است که به‌ طور تخصصی به وکالت در زمینه دعاوی مربوط به تخلیه می‌پردازد. از آنجا که چنین وکیلی باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد، در مقاله حاضر، به بررسی مراحل گرفتن حکم تخلیه با وکیل پرداخته و سپس، ویژگی‌ها، وظایف و هزینه وکیل تخلیه مستاجر را توضیح خواهیم داد.

گرفتن حکم تخلیه با وکیل

وکیل تخلیه ملک کیست؟

برای پاسخگویی به این سوال که وکیل تخلیه ملک یا وکیل تخلیه مستاجر کیست، لازم است تا ابتدا، توضیح دهیم که منظور از تخلیه ملک چیست و در چه مواردی می‌توان برای گرفتن حکم تخلیه با وکیل اقدام نمود. سپس، با استفاده از پاسخ مطرح شده، مفهوم وکیل تخلیه مستاجر را توضیح دهیم.

تخلیه ملک، یکی از دعاوی حقوقی ملکی است که در رابطه با اماکن استیجاری و عقد اجاره مطرح می‌گردد؛ برای اطلاعات بیشتر درباره موارد قانونی حکم تخلیه مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

با این توضیح که چنانچه در مواردی مانند پایان یافتن مدت اجاره یا عدم پرداخت اجاره‌بها، موجر، حق بیرون کردن مستاجر را داشته باشد، وی می‌تواند با مراجعه به مرجع صالح، برای گرفتن دستور تخلیه یا حکم تخلیه اقدام نماید. اثر چنین حکم یا دستوری، آن است که مستاجر، با نظارت مقام قضایی، از ملک بیرون رانده شده و ملک تخلیه شده، تحویل موجر می‌گردد.

حال، با توجه به توضیحات فوق، در پاسخ به این سوال باید گفت، وکیل تخلیه مستاجر به وکیل پایه یک دادگستری گفته شده که وکالت موجر را در دعوای تخلیه ملک و بیرون راندن مستاجر برعهده داشته و موجر می‌تواند با کمک وی، برای گرفتن حکم تخلیه با وکیل اقدام نماید.

برای دریافت مشاوره تخلیه ملک از وکیل پایه یک دادگستری، وقت مشاوره خود را رزرو کنید.

0
ما قادر به پردازش پرداخت شما نیستیم. لطفا مجددا تلاش کنید.
از درخواست شما ممنونیم!
شماره تایید شما :
افزودن به تقویم iCAL

بهترین وکیل تخلیه ملک در تهران 

بهترین وکیل تخلیه مستاجر در تهران که موجر می‌تواند با کمک وی، برای گرفتن حکم تخلیه اقدام نماید، دارای خصوصیات زیر است:

بهترین وکیل تخلیه ملک در تهران

بهترین وکیل تخلیه ملک در تهران، وکیل پایه یک دادگستری است که با قانون موجر و مستاجر و قانون مدنی، آشنایی کامل داشته و بر مقررات مربوط به تخلیه تسلط کافی داشته باشد. همچنین، لازم است تا چنین وکیلی بر آیین رسیدگی در شورای حل اختلاف و دادگاه حقوقی مسلط باشد.

از آنجا که دستور تخلیه و حکم تخلیه، دو مفهوم جداگانه بوده و گرفتن حکم تخلیه با وکیل نیز در سه مرجع متفاوت انجام گرفته و بنابراین، دارای پیچیدگی‌های خاص خود است،  لازم است وکیل موجر و مستاجر که با تمام این پیچیدگی‌ها و نکات حقوقی خاص آن آشنایی کامل دارد اقدامات لازم را اجرا کند. در کنار خصوصیات فوق که مرتبط با امور تخصصی بوده، از بهترین وکیل تخلیه ملک در تهران، در رابطه با امور اخلاقی انتظار می‌رود تا تعهد و مسئولیت‌پذیری را سرلوحه کار خود قرار داده و با گزارش‌دهی مرتب، موکل را در جریان آخرین تغییرات پرونده قرار دهد.

نحوه و مراحل گرفتن حکم تخلیه با وکیل 

از آنجا که بدون گذشتن از این مراحل، گرفتن حکم تخلیه امکان‌پذیر نبوده، در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که نحوه و مراحل گرفتن حکم تخلیه با وکیل چیست.

مراحل گرفتن حکم تخلیه با وکیل

در اولین مرحله، لازم است تا وکیل تخلیه مستاجر، برای ثبت دادخواست تخلیه ملک، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند. اما این دادخواست به کدام مرجع ارجاع شده و در چه مرجعی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد؟

پاسخ به این سوال، بستگی به شرایط قرارداد اجاره دارد؛ با این توضیح که اگر شرایط خاصی وجود داشته باشد، وکیل تخلیه مستاجر می‌تواند برای گرفتن دستور تخلیه اقدام کرده که در نتیجه، دادخواست ثبت شده، به شورای حل اختلاف ارسال می‌گردد.

 این شرایط عبارت‌اند از:

شرط اول

مدت قرارداد اجاره ضمن سند آن ذکر شده و تخلیه به علت اتمام مدت اجاره باشد.

شرط دوم

قرارداد اجاره عادی میان طرفین مکتوب شده باشد.

شرط سوم

دو نفر شاهد، ذیل قرارداد را امضا کرده باشند.

در این صورت، گرفتن حکم تخلیه با وکیل از طریق شورای حل اختلاف انجام می‌گیرد. همچنین، در صورتی‌ که سند اجاره از نوع رسمی باشد، تخلیه توسط دایره اجرای ثبت انجام می‌شود.

اما، در صورتی‌ که علت تخلیه، انقضای مدت اجاره بوده ولی شرایط سه‌گانه فوق وجود نداشته باشد یا اینکه گرفتن حکم تخلیه با وکیل به دلایل دیگری نظیر عدم پرداخت اجاره‌بها باشد، در این صورت، وکیل تخلیه ملک باید برای گرفتن حکم تخلیه اقدم کرده که به چنین دعوایی، در دادگاه حقوقی رسیدگی می‌شود.

پس از ارجاع دادخواست دستور تخلیه، در صورتی‌ که وکیل به شورای حل اختلاف یا دایره اجرای ثبت مراجعه کرده باشد، این مرجع، ظرف یک هفته برای تخلیه ملک اقدام می‌کند. چراکه رسیدگی در هر دو مرجع، فوری و خارج از نوبت است.

اما در صورتی‌ که گرفتن حکم تخلیه با وکیل از طریق دادگاه حقوقی انجام گیرد، وقت رسیدگی تعیین شده و وکیل تخلیه ملک با شرکت در جلسه به توضیح اظهارت موکل خود می‌پردازد. در پایان رسیدگی، دادگاه، حکم بر تخلیه ملک صادر می‌نماید.

وکیل حرفه‌ای تخلیه آپارتمان 

وکیل حرفه‌ای تخلیه آپارتمان یا وکیل تخلیه ملک حرفه‌ای، به وکیل پایه یک دادگستری گفته شده که از یک‌سو، بر قوانین مربوط به اجاره تسلط زیادی داشته و از سوی دیگر، با تمرکز فعالیت وکالتی خود بر دعاوی تخلیه ملک، از تخصص لازم برای گرفتن حکم تخلیه با وکیل برخوردار است. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی ملکی با بهترین وکیل حوزه دعاوی ملکی، این اطلاعات را به دست آورید.

ویژگی‌های وکیل تخلیه ملک

علاوه بر نحوه و مراحل گرفتن حکم تخلیه با وکیل، مساله دیگری که باید مورد بررسی قرار گیرد، ویژگی‌های وکیل تخلیه ملک است. در ادامه این موارد را مطرح کرده‌ایم:

  1. وکیل تخلیه ملک باید به عنوان بهترین وکیل ملکی شناخته شده که به دو گروه از قوانین تسلط داشته باشد: قوانین موجر و مستاجر و قانون مدنی.
  2. وکیل تخلیه مستاجر باید تمرکز فعالیت وکالتی خود را بر روی دعاوی تخلیه ملک قرار داده و از تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد.
  3. به‌ منظور گرفتن حکم تخلیه با وکیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن و از بهترین روش ممکن، لازم است تا این وکیل، از توانایی تجزیه و تحلیل کافی، جهت بررسی قرارداد اجاره، نوع و شرایط آن برخوردار باشد.
  4. وکیل تخلیه مستاجر باید علاوه بر امین بودن و سوء‌استفاده نکردن از اسناد موکل، از توانایی‌های مربوط به مذاکره برخوردار بوده تا در صورت امکان گفتمان میان موکل و مستاجر، اختلاف را از طریق سازش حل‌وفصل نماید.
وکیل تخلیه مستاجر

وظایف وکیل تخلیه مستاجر 

همانطور که با انعقاد قرارداد وکالت، موکل، وظایف و تعهداتی را در مقابل وکیل تخلیه ملک برعهده گرفته، متقابلا، وکیل نیز وظایف و تعهداتی را در مقابل موکل برعهده می‌گیرد. با توجه به اهمیت بررسی این وظایف، در ادامه، به این سوال پاسخ خواهیم داد که وظایف وکیل تخلیه ملک چیست.

این وکیل موظف است تا به ارائه مشاوره حقوقی به موکل پرداخته و تمام اطلاعات لازم در این زمینه را به موکل ارائه نماید.به‌ منظور گرفتن حکم تخلیه، این وکیل باید دادخواست دعوا و کلیه لوایح مربوط به آن را تنظیم کند.
در روند رسیدگی به درخواست گرفتن حکم تخلیه با وکیل، وکیل موظف است تا در تمام جلسات دادرسی حاضر گردد، به‌نحوی که تا حد امکان، نیاز به حضور موکل نباشد.در صورتی‌ که حکم تخلیه صادره به ضرر موکل باشد، وکیل تخلیه مستاجر باید اعتراض مربوطه را به‌عمل آورده و همچنین، در مرحله اجرا، برای اجرای رای و تخلیه ملک اقدام نماید.

چرا نیاز به وکیل تخلیه ملک داریم؟ 

در پاسخ به این سوال باید گفت، دلایل متعددی، حضور یک وکیل تخلیه مستاجر را ایجاب می‌کند. لذا در ادامه، به بررسی این دلایل پرداخته و خواهیم گفت که چرا موجرین باید برای گرفتن حکم تخلیه با وکیل اقدام نمایند.

چرا مرتضی حلیمی؟!

وکیل پایه یک دادگستری

رتبه‌ی سوم آزمون وکالت استان البرز

بیش از 10 سال سابقه فعالیت حقوقی

بیش از 10000 مشاوره تخصصی حقوقی

ارائه آموزش‌های حقوقی به بیش از 1000 نفر

با ما، عدالت را تجربه کنید. 

مرتضی حلیمی

چگونه کار خود را به بهترین وکیل تخلیه ملک در تهران بسپاریم؟ 

در پاسخ به این سوال که چگونه کار خود را به بهترین وکیل تخلیه ملک در تهران بسپاریم، باید گفت، اولین قدم برای انتخاب وکیل تخلیه مستاجر و گرفتن حکم تخلیه با وکیل، انتخاب یک وکیل مجرب بوده که می‌توان از طریق مراجعه به سایت کانون وکلا یا مرکز وکلای قوه قضایی، سایت‌های جست و جوی وکیل یا پرس‌وجو از اطرافیان برای انتخاب چنین وکیلی اقدام نمود. در مرحله بعد، موکل باید در دفتر وکالت وکیل حاضر شده و با انعقاد قرارداد وکالت، پرونده خود را به وکیل تخلیه ملک بسپارد.

هزینه وکیل تخلیه ملک

تعرفه حق‌الوکاله و هزینه وکیل تخلیه مستاجر 

حق‌الوکاله وکیل تخلیه ملک، با توافق موکل و وکیل تعیین شده و بنابراین، این هزینه یک مبلغ ثابت نیست. اما در رابطه با آن، عواملی اثرگذار است که از جمله آن عوامل، می‌توان به این موارد اشاره نمود: سطح تحصیلات وکیل، میزان تجربه و شهرت وی.

شماره تلفن وکیل تخلیه ملک

مالکینی که خواهان گرفتن حکم تخلیه با وکیل بوده و قصد دارند تا پرونده خود را به یک وکیل باتجربه بسپارند، می‌توانند برای جست‌وجوی شماره تلفن وکیل تخلیه مستاجر، از سایت کانون وکلا یا مرکز وکلای قوه قضایی و همچنین، سایت‌های جست‌و‌جوی وکیل استفاده نمایند.

کلام نهایی

وکیل تخلیه ملک به وکیل پایه یک دادگستری گفته شده که وکالت موجر را در دعوای تخلیه ملک و بیرون راندن مستاجر برعهده داشته و موجر می‌تواند با کمک وی، برای گرفتن حکم تخلیه با وکیل اقدام نماید. دقت داشته باشید که هرینه و حق‌الوکاله وکیل تخلیه مستاجر، مبلغ ثابتی نبوده و با توجه به توافق وکیل و موکل تعیین می‌گردد.

سوالات متداول

آیا می‌توان یک وکیل تخلیه ملک رایگان پیدا کرد؟

خیر، وکیل تخلیه ملک، جهت انجام وکایت، حق‌الوکاله دریافت می‌کند.

هزینه وکیل برای گرفتن حکم تخلیه 1403 چقدر است؟

هزینه وکیل برای گرفتن حکم تخلیه 1403 با توافق وکیل و موکل تعیین می‌گردد.

آیا امکان مشاوره حقوقی رایگان حکم تخلیه با وکیل وجود دارد؟

بله در برخی از دفاتر وکالت، امکان مشاوره حقوقی رایگان حکم تخلیه با وکیل وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید