مشاوره حقوقی ارث و میراث به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری

مشاوره حقوقی ارث و میراث، یکی از انواع مشاوره حقوقی است که همانطور که از عنوان آن مشخص است، در رابطه با بحث ارثیه و وصیت ارائه می‌شود. از آنجا که مشاوره ارث و میراث، هم قبل از فوت شخص و هم بعد از آن، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. در این مقاله، انواع، مزایا و هزینه مشاوره ارثیه را بررسی خواهیم کرد.

مشاوره حقوقی ارث چیست؟

مشاوره حقوقی ارث چیست؟

مشاوره حقوقی ارث چیست؟ برای اینکه به این سوال پاسخ بدهیم و اهمیت مشاوره ارث و میراث را مشخص نماییم، بهتر است تا ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که چه کسی صلاحیت ارائه مشاوره ارثیه را دارد و سپس به بررسی این مسئله نیز بپردازیم که مشاوره حقوقی ارث چه موارد و حوزه‌هایی را دربر می‌گیرد.

در رابطه با بهترین فرد برای ارائه مشاوره انحصار وراثت باید گفت، گاه ممکن است چنین تصور شود که هر فرد دارای تحصیلات حقوقی می‌تواند به‌عنوان یک مشاور به ارائه مشاوره حقوقی ارث و میراث بپردازد. اما باید بدانید که یک مشاور حقوقی ارث، علاوه بر دانش تخصصی لازم است تا از تجربه کاری نیز برخوردار باشد تا به رویه‌های قضایی و رسیدگی دعاوی ارث و میراث آشنا باشد. به‌همین دلیل است که بهترین فرد برای ارائه مشاوره ارث و میراث، وکیل پایه یک دادگستری است.

هزینه مشاوره انحصار وراثت

اما مشاوره ارثیه چه موارد و حوزه‌هایی را دربر می‌گیرد؟ در یک پاسخ کلی باید گفت، مشاوره حقوقی ارث، راهنمایی در زمینه نحوه انتقال اموال قبل از فوت و مصون داشتن آن‌ها از به ارث رسیدن، نحوه انجام وصیت نامه، مراحل گرفتن گواهی انحصار وراثت، تحریر ترکه، مهر و موم ترکه، نحوه تقسیم ترکه و ارث و نحوه عمل به وصیت را شامل می‌شود.

حال با توجه به توضیحات فوق، در پاسخ به این سوال که مشاوره حقوقی ارث چیست؟ می‌توان گفت مشاوره ارث و میراث، یک نوع مشاوره حقوقی است که از سوی وکیل انحصار وراثت و در زمینه مراحل گرفتن گواهی انحصار وراثت، تحریر ترکه، مهر و موم ترکه، نحوه تقسیم ترکه و نحوه عمل به وصیت، ارائه می‌گردد.  

برای دریافت مشاوره حقوقی ارث و میراث از وکیل انحصار وراثت و ارثیه، وقت مشاوره خود را رزرو کنید.

0
ما قادر به پردازش پرداخت شما نیستیم. لطفا مجددا تلاش کنید.
از درخواست شما ممنونیم!
شماره تایید شما :
افزودن به تقویم iCAL

انواع مشاوره حقوقی ارث و میراث

در بخش قبل حوزه‌های مشاوره انحصار وراثت و سایر موارد مرتبط با ارث را توضیح دادیم. در این بخش قصد داریم به بررسی انواع مشاوره حقوقی ارث و میراث بپردازیم که با توجه به ارائه مشاوره در زمان پیش از فوت شخص و پس از آن، به دو گروه تقسیم می‌شود. لذا ما نیز در ادامه ضمن دو بخش جداگانه، انواع مشاوره ارثیه را توضیح خواهیم داد.

مشاوره حقوقی ارث تلفنی

مشاوره حقوقی ارث پیش از فوت

یکی از انواع مشاوره ارث و میراث، مشاوره حقوقی ارث پیش از فوت شخص است. این مشاوره همانطور که از عنوان آن برمی‌آید قبل از فوت فرد، به وی ارائه شده و مواردی مانند مشاوره انحصار وراثت، در آن مطرح نمی‌گردد. در این نوع از مشاوره ارثیه، وکیل به مشاوره گیرنده کمک می‌کند تا پیش از فوت، تکلیف اموال خود را مشخص نماید. این نوع از مشاوره، شامل موارد زیر است:

مشاوره حقوقی ارث پیش از فوت
  • یکی از زمینه‌های مهم مشاوره حقوقی ارث پیش از فوت، مربوط به مشاوره در زمینه نحوه انتقال اموال قبل از فوت و مصون داشتن آن‌ها از به ارث رسیدن به ورثه است. به این ترتیب فرد مشاوره گیرنده، می‌تواند یک یا چند نفر از وراث را به‌طور غیرمستقیم، از ارث محروم نماید.
  • تنظیم وصیت نیز یکی دیگر از زمینه‌های مشاوره ارثیه است. در یک مشاوره ارثیه، وکیل به مشاوره گیرنده یاد می‌دهد که چگونه به روش اصولی، وصیت عهدی یا تملیکی مورد نظر خود را تنظیم کرده و نکات قانونی در این زمینه را رعایت کند.

مشاوره حقوقی ارث پس از فوت

مشاوره حقوقی ارث، در زمان پس از فوت ارائه می‌شود و به‌طور معمول نیز افراد در این زمان است که برای دریافت مشاوره ارثیه و به‌ویژه مشاوره انحصار وراثت اقدام می‌نمایند. مشاوره ارث و میراث پس از فوت شخص، شامل موارد زیر است:

  1. ابتدایی‌ترین حوزه مرتبط با مشاوره ارثیه، مشاوره انحصار وراثت است. در این نوع مشاوره، فرد با روند دریافت گواهی انحصار وراثت آشنا می‌گردد. منظور از گواهی انحصار وراثت، گواهی است که ورثه شخص متوفی مشخص می‌شوند. (انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور)
  2. تحریر ترکه، یکی دیگر از زمینه‌های مشاوره حقوقی ارث است. منظور از تحریر ترکه، تعیین انواع و میزان اموال به‌جا مانده از متوفی و ثبت این اموال است.
  3. از جمله حوزه‌های مرتبط با مشاوره ارث و میراث، مهروموم ترکه بوده که در نتیجه انجام آن ترکه از تصرف وراث و سایر اشخاص محافظت می‌گردد.
  4. در کنار مشاوره انحصار وراثت که اولین مشاوره لازم در زمینه ارث بوده، مهم‌ترین مشاوره حقوقی ارث، مشاوره در زمینه نحوه و مراحل تقسیم ترکه است. در این نوع از مشاوره، معلوم می‌شود که ترکه چه‌طور باید میان طلبکاران و ورثه تقسیم گردد.
  5. و در آخر، مشاوره در زمینه وصیت عهدی و تملیکی، یکی دیگر از مواردی است که در ارتباط با مشاوره ارث و میراث مطرح می‌گردد.

مشاوره حقوقی ارث تلفنی

مشاوره ارث و میراث، از جهت نوع ارائه نیز قابل تقسیم‌بندی است. از این نظر مشاوره ارثیه به سه نوع تقسیم می‌شود: مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری. در مشاوره حقوقی ارث تلفنی، فرد از طریق تلفن، مشاوره انحصار وراثت و سایر موارد مرتبط با ارث را دریافت می‌کند. در این نوع از مشاوره امکان ارسال مدارک لازم وجود ندارد لذا ممکن است محدودیت‌هایی را دارا باشد. 

مشاوره حقوقی ارث آنلاین

مشاوره حقوقی ارث آنلاین، همانطور که از عنوان آن مشخص است، با استفاده از فضای مجازی و به‌ صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. در مشاوره ارث به صورت آنلاین، علاوه بر امکان گفت‌وگو میان مشاوره دهنده و مشاوره گیرنده، مدارک مربوطه نیز برای وکیل ارسال شده و وی با در نظر گرفتن این مدارک، به ارائه مشاوره می‌پردازد.

چرا مرتضی حلیمی؟!

وکیل پایه یک دادگستری

رتبه‌ی سوم آزمون وکالت استان البرز

بیش از 10 سال سابقه فعالیت حقوقی

بیش از 10000 مشاوره تخصصی حقوقی

ارائه آموزش‌های حقوقی به بیش از 1000 نفر

با ما، عدالت را تجربه کنید. 

مرتضی حلیمی

مشاوره حقوقی ارث حضوری

بهترین نوع مشاوره ارثیه، مشاوره حقوقی ارث حضوری است؛ چرا که در نوع مشاوره، مشاوره گیرنده در دفتر وکیل حاضر شده و علاوه بر داشتن زمان کافی برای طرح سوالات، مدارک مورد نیاز را نیز به مشاوره دهنده ارائه کرده و مشاوره دهنده به تحلیل این مدارک می‌پردازد.

مزایا و اهمیت مشاوره ارثیه

در پاسخ به این سوال باید گفت، مشاوره حقوقی ارث، از جمله مشاوره انحصار وراثت، هم قبل از فوت فرد و هم بعد از فوت وی از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا در این بخش، به بررسی مزایا و اهمیت مشاوره ارث و میراث پرداخته که به‌شرح زیر هستند:

هزینه مشاوره انحصار وراثت

هزینه مشاوره انحصار وراث مبلغ ثابتی ندارد و با توجه به عوامل مختلف، تعیین می‌گردد. برخی از عواملی که در تعیین میزان هزینه این نوع مشاوره تاثیر دارند، عبارتند از: مدت زمان مشاوره، تعداد مدارک مورد نیاز برای بررسی، مدرک تحصیلی وکیل مشاوره دهنده، میزان تجربه و شهرت وی.

مشاوره ارث و میراث رایگان

سوال دیگری که در رابطه با این نوع مشاوره مطرح می‌گردد، این مساله است که آیا مشاوره ارث و میراث رایگان نیز ارائه می‌شود. در پاسخ به این سوال باید گفت، مشاوره انحصار وراثت یک خدمت حقوقی بوده و مانند وکالت به‌صورت رایگان انجام نمی‌گیرد. لذا افرادی که قصد دریافت چنین مشاوره‌ای را داشته، لازم است تا هزینه مربوط به آن را بپردازند.

مشاوره ارث و میراث رایگان

جمع بندی

مشاوره حقوقی ارث، یک مشاوره حقوقی بوده که از سوی وکیل پایه یک دادگستری و در زمینه مراحل گرفتن گواهی انحصار وراثت، تحریر ترکه، مهروموم ترکه، نحوه تقسیم ترکه و ارث و نحوه عمل به وصیت، ارائه می‌گردد. هزینه مشاوره ارث و میراث، مبلغ ثابتی نبوده و با توافق مشاوره دهنده و مشاوره گیرنده تعیین می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید