مشاوره حقوقی ملکی تلفنی و آنلاین و حضوری

با توجه به رشد فزاینده قیمت زمین و املاک در سال‌های گذشته و گسترش کلاهبرداری‌ها در این رابطه، دریافت مشاوره حقوقی ملکی یک امر ضروری اجتناب ناپذیر است. لذا، در این مقاله به بررسی انوع مشاوره حقوقی ملکی تلفنی، آنلاین و حضوری می‌پردازیم و علل اهمیت چنین مشاوره‌هایی را بیان خواهیم کرد.

دریافت مشاوره حقوقی ملکی

مشاوره حقوقی ملکی چیست؟

برای پاسخ‌گویی به این سوال بهتر است تا ابتدا به توضیح مفهوم مشاوره حقوقی پرداخته و توضیح دهیم که چه‌ کسی می‌تواند به ارائه مشاوره حقوقی بپردازد. مشاوره حقوقی به فرآیندی گفته می‌شود که ضمن آن شخصی به نام مشاوره دهنده که متخصص در عرصه مسائل حقوقی بوده، به راهنمایی شخصی به نام مشاوره گیرنده می‌پردازد.

اما چه کسی می‌تواند به ارائه مشاوره حقوقی بپردازد؟ هر شخصی که دارای تحصیلات حقوقی باشد می‌تواند برای ارائه این نوع مشاوره اقدام نماید. اما باید دانست مشاور حقوقی علاوه بر دانش، باید از تجربه عملی در زمینه دعاوی ملکی نیز برخوردار باشد تا بتواند مسائل ملکی را هم از بعد نظری و هم از بعد عملی، تجزیه و تحلیل کند.

◀ با توجه به توضیحات فوق، در پاسخ به این سوال که مشاوره حقوقی ملکی چیست می‌توان گفت، منظور از مشاوره حقوقی ملکی، ارائه راهنمایی در زمینه امور ملکی، توسط یک وکیل پایه یک دادگستری به شخصی تحت عنوان مشاوره گیرنده است. این نوع از مشاوره، دارای انواع مختلفی است که از مهم‌ترین آن می‌توان به مشاوره حقوقی ملکی تلفنی، آنلاین و حضوری اشاره نمود.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی (تلفنی، حضوری و آنلاین) فرم زیر را پر کنید.

0
ما قادر به پردازش پرداخت شما نیستیم. لطفا مجددا تلاش کنید.
از درخواست شما ممنونیم!
شماره تایید شما :
افزودن به تقویم iCAL

مشاوره ملکی حضوری

علاوه بر دو نوع مشاوره حقوقی فوق‌الذکر، یک روش دیگر نیز وجود دارد که تحت عنوان مشاوره ملکی حضوری شناخته می‌شود. در این نوع از مشاوره، مشاوره گیرنده در دفتر وکیل حاضر شده، مدارک خود را به‌ صورت حضوری تحویل وی داده و راهنمایی‌های لازم را دریافت می‌کند.

در مقایسه با دو روش اول مشاوره ملکی حضوری، بهترین و کامل‌ترین نوع مشاوره است. علت این مسئله، آن است که ملاقات حضوری این فرصت را برای مشاوره گیرنده فراهم می‌کند تا تمامی سوالات و ابهامات خود را با وکیل ملکی در میان گذاشته و جامع‌ترین مشاوره ممکن را دریافت نماید.

انواع مشاوره حقوقی ملکی

هر چند مشاوره حقوقی ملکی به سه نوع مشاوره حقوقی ملکی تلفنی، مشاوره حقوقی ملکی آنلاین و مشاوره ملکی حضوری تقسیم می‌شود. اما این نوع مشاوره از جهات دیگری نیز قابل تقسیم است که در ادامه مقاله به توضیح آن می‌پردازیم.

انواع مشاوره حقوقی ملکی

مشاوره حقوقی ملکی پیش از معامله

در مشاوره حقوقی ملکی پیش از معامله، شخص قبل از انعقاد معامله به وکیل ملکی مراجعه نموده و در مورد مسائل و مقدمات معامله‌ای که قصد انجام آن را دارد، مشاوره می‌گیرد.

پیدا کردن ملکی که متناسب با نیازهای مشاوره گیرنده بوده، مشکل حقوقی و ثبتی ندارد و تنظیم پیشنویس قرارداد ملکی، از جمله موارد این نوع از مشاوره محسوب می‌گردد.
یکی دیگر از موارد مهم مشاوره حقوقی ملکی پیش از معامله، انجام استعلام ثبتی سند است. در این مورد وکیل با همکاری مشاوره گیرنده استعلام ملک را انجام داده و از مالکیت طرف مقابل قرارداد اطمینان حاصل می‌کند (اثبات مالکیت ملک). این نوع از مشاوره حقوقی ملک به هر یک از سه روش تلفنی، آنلاین و حضوری انجام شود.

مشاوره حقوقی ملکی در حین معامله

مشاوره حقوقی ملکی در حین معامله که غالباً به شکل حضوری ارائه می‌گردد، مشاوره‌ای است که در زمینه تنظیم متن نهایی قرارداد ملک و امضای آن انجام می‌گیرد. در این نوع از مشاوره، مشاوره دهنده در لحظه انعقاد معامله ملکی حاضر است و بر کلیه شرایط قرارداد، نظارت حقوقی دارد.
نظارت بر رعایت تشریفات و شروط انعقاد قرارداد، مشاوره حقوقی ملکی در حین معامله، ناظر بر چانه‌زنی‌های حین قرارداد از دیگر وظایف وکیل است.

مشاوره حقوقی ملکی در حین معامله

با این توضیح که هرقدر هم که پیشنویس قرارداد ملکی، به‌صورت کامل و صحیح تنظیم شده باشد، ممکن است با چانه‌زنی‌های حین معامله نیاز به تغییر داشته باشد. در این وضعیت است که وکیل مشاوره دهنده، با ارائه مشاوره صحیح در حین معامله، اصلاح قرارداد به‌ نحو صحیح را تضمین می‌کند.

مشاوره حقوقی ملکی پس از معامله

مشاوره حقوقی ملکی پس از معامله

عدم دریافت مشاوره حقوقی ملکی قبل از انجام و یا حین معامله، ممکن است به بروز اشکالات و اختلافات حقوقی در مرحله اجرای قرارداد ملکی منجر گردد. از سوی دیگر، هر قدر هم که مشاوره حقوقی ملکی به‌صورت کامل ارائه شود، باز هم این احتمال وجود داشته که در جریان اجرای قرارداد مشکلات و اختلافات حقوقی بروز کند. درست در این زمان بحث مشاوره بعد از انجام معامله مطرح می‌گردد.
در این نوع از مشاوره، خواه به شکل مشاوره حقوقی ملکی تلفنی انجام گیرد و خواه به شکل مشاوره حقوقی ملکی آنلاین یا مشاوره ملکی حضوری، مشاوره دهنده در زمینه نحوه تنظیم دادخواست یا شکواییه، نوع دعوای قابل طرح، نحوه پیگیری دعوا و اجرای رای دادگاه، به ارائه مشاوره می‌پردازد.

سایر موارد مشاوره حقوقی ملکی

نکته‌ای که باید در رابطه با مشاوره حقوقی ملکی به آن توجه نمود، این مسئله است که زمینه ارائه چنین مشاوره‌ای محدود به معاملات ملکی نیست و در تمام امور و مشکلات ملکی ممکن است که این مشاوره نیاز شود.

در بسیاری از موارد مانند مشکلات صاحب ملک با شهرداری، توقیف و یا مزایده ملک متعلق به شخص ثالث، مشخص کردن وضعیت املاک متعلق به تاجر ورشکسته و اختلافات صاحبان املاک با منابع طبیعی، افراز ملک مشاع و… ممکن است که نیاز به دریافت مشاوره حقوقی ملکی داشته باشد.

مزایا و اهمیت مشاوره حقوقی ملکی

مشاوره حقوقی ملکی چه به شکل تلفنی انجام گیرد، چه به شکل آنلاین و حضوری، با مزایای متعددی همراه است. این مزایا به‌شرح زیر هستند:

1) با توجه به قیمت بالای املاک حتی در شهرستان‌ها، دریافت مشاوره حقوقی ملکی می‌تواند از به‌ خطر افتادن مالکیت افراد نسبت به املاک تحت تملک آن‌ها جلوگیری کند.
2) مشاوره ملکی می‌تواند از انعقاد قراردادهای غیرقانونی جلوگیری کنند. انعقاد قرارداد فروش ملک نسبت به املاک توقیف شده و معامله به‌مال غیر، از نمونه‌های چنین قراردادهایی هستند.
3) در صورت دریافت مشاوره حقوقی ملکی، بروز اختلافات و دعاوی ملکی، با احتمال کمتری انجام می‌گیرد. توضیح آنکه با ارائه مشاوره با وکیل ملکی متن قرارداد ملک به گونه‌ای تنظیم شده که امکان بروز اختلافات در مرحله اجرای قرارداد، به حداقل می‌رسد.
4) در تمام انواع مشاوره ملکی، در صورت بروز اختلاف در اجرای قرارداد، ارائه مشاوره جلوی طرح دعاوی پر هزینه و طولانی مدت را گرفته و در صورت طرح این دعاوی با ارائه مشاوره، احتمال پیروزی در دعوا افزایش می‌یابد.
5) دریافت مشاوره حقوقی ملکی، ریسک ارتکاب کلاهبرداری‌های ملکی را به‌میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

چرا مرتضی حلیمی؟!

وکیل پایه یک دادگستری

رتبه‌ی سوم آزمون وکالت استان البرز

بیش از 10 سال سابقه فعالیت حقوقی

بیش از 10000 مشاوره تخصصی حقوقی

ارائه آموزش‌های حقوقی به بیش از 1000 نفر

با ما، عدالت را تجربه کنید. 

مرتضی حلیمی

هزینه مشاوره حقوقی ملکی

در رابطه با بحث هزینه مشاوره حقوقی ملکی باید گفت، هیچ آیین‌نامه‌ای در خصوص میزان هزینه این نوع از مشاوره حقوقی وجود نداشته و مبلغ آن، با توافق میان مشاوره دهنده و مشاوره گیرنده تعیین می‌گردد. البته، پاره‌ای از عوامل، در تعیین این هزینه نقش دارند که این عوامل عبارتند از:

  1. نوع مشاوره (تلفنی با آنلاین و حضوری)
  2. تخصص وکیل مشاوره دهنده.
  3. تجربه وکیل مشاوره دهنده و خوشنامی او.
  4. شهر محل قرارگیری دفتر مشاوره دهنده
  5. ارزش معاملاتی ملک.

مشاوره حقوقی ملکی رایگان

در برخی از دفاتر این مشاوره به شکل رایگان نیز ارائه می‌گردد. اما در رابطه با مشاوره حقوقی ملکی رایگان باید به این نکته توجه نمود که این نوع مشاوره مشاوره‌ای کامل و جامع نبوده و تمام نیازهای مشاوره گیرنده را رفع نمی‌کند.

کلام آخر

مشاوره حقوقی ملکی سه نوع دارد؛ مشاره حقوقی ملکی به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری. هزینه این نوع مشاوره با توافق مشاوره دهنده و مشاوره گیرنده تعیین می‌شود. از علل اهمیت این نوع مشاوره می‌توان به جلوگیری از انعقاد قراردادهای غیرقانونی و کلاهبرداری ملکی اشاره نمود.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید